Ungár Péter LMP-s képviselő érdeklődött a belügyminiszternél az egyre szaporodó illegális gumitelepek után, és választ is kapott, de abból csak annyi derült ki, hogy négy ügyben folyik nyomozás.
A gyenge, levert lakatokat erősebb lakatokra cserélték a kapukon. Ennyi változás történt az ikladi, faluszéli akkuhulladék-telepen, mióta múlt héten valaki rátalált és feljelentést tett. A szemét és vele együtt a szúrós szag maradt, sőt, a telepen dolgozó szerelő szerint egy éve még ennél is durvább volt. Mivel a bűz a település lakóövezetéig nem nagyon jut el, az ikladiaknak fogalmuk sincs, mi van a határban. Találkoztunk olyannal, aki a mai napig nem hiszi el, hogy akkutelep-lerakat van tőle nem messze.
A romos telephelyre a rendőrség és a katasztrófavédelmi hatóság, az illegálisan tárolt hulladék vizsgálatához katasztrófavédelmi szakértők is érkeztek.
A kormány harcot hirdetett az illegális hulladék ellen, önálló új hatóságot mégsem állított föl. A szankciók szigorúbbak lettek, de kérdés, mennyire sikerül élni velük. Lenne hol: az országban sokéves, hatalmas szemétdombok is akadnak.
Egy előterjesztés alapján mégsem egy központi hulladékhatóság keresi majd az illegális szemétlerakókat, a feladatok a kormányhivatalok önálló szervezeti egységeihez kerülhetnek.
Korábban nem bemutatott légi felvételeket tett közzé magyarországi illegális hulladéktelepekről a környezetvédelmet zászlajára tűző Jövő Öko-Nemzedéke (JÖN) alapítvány
Sittel teli teherautókat láttunk lerakodni a fővárosi Szilas-patak partja mellett, éppen a védettség alatt álló terület határán. Az érintett kerület azt mondja, nem adott engedélyt a közelben útépítést végző BKK-nak arra, hogy a törmeléket oda hordják. A BKK szerint ők a patak melletti Nógrádverőce út mellé hordják, és ez is szerepel a beruházás építési engedélyében.